Wederkomst

In dit subforum kun je met elkaar praten over de uitleg van de Bijbel. De basis IS de Bijbel, die staat hier niet ter discussie.

Moderator: Het MT

Forumregels
De HGN Huisregels zijn HIER te lezen.
HIER vindt u Visie en Doel van HGN.

Wederkomst

Berichtdoor BaRus » do 25 feb 2010 16:11

Hallo,
Ik had even een vraag.
Ik heb aanstaande zondag een inleiding over de wederkomst

Ik zoek een tekst in de bijbel.
Het gaat over dat als Jezus komt dat de aarde zal beven. Doden zullen opstaan en de aarde onder vuur verdelgd zal worden.

Ik ben al een tijdje aan het zoeken, maar kan het niet vinden.

weet iemand hier misschien waar ik het kan vinden?
(bijbeltekst)
BaRus
HGN lid
HGN lid

Re: Wederkomst

Berichtdoor Moontje » do 25 feb 2010 16:33

Bedoel je Openbaring 20
Geprezen zij de Here.
Dag aan dag draagt Hij ons; die God is ons heil

Afbeelding
Moontje
HGN MT-lid
HGN MT-lid

Berichtdoor BaRus » do 25 feb 2010 16:39

Nee, dat is het niet :|
Dat de doden opgewekt worden heb ik wel gevonden in 1 Tess 4: 16- 18

Maar ik zoek vooral het gedeelte waar staat dat bij de komst van Jezus dat de aarde zal beven, en vuur zal uit de aarde opkomen.
Ik zoek dus echt de gebeurtenissen die er op DAT moment gebeuren.

Ik weet dat het in de bijbel staat ik kan het alleen niet vinden :lezen: :kweetniet:
BaRus
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Moontje » do 25 feb 2010 17:28

Geprezen zij de Here.

Afbeelding
Moontje
HGN MT-lid
HGN MT-lid

Berichtdoor BaRus » do 25 feb 2010 17:44

Ja Ezechiel is wel wat :D kan ik denk goed gebruiken! dank u.
Matt 24 had ik ook al gevonden. Dat is ook een hele goede tekst.

Wel jammer dat ik juist die ene tekst maar niet kan vinden :verward:
maar ik ga het zeker even proberen met Ezechiel
BaRus
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Moontje » do 25 feb 2010 17:51

Graag gedaan misschien is dit ook nog wat?
Een heftig stuk ; Jesaja 13
Geprezen zij de Here.

Afbeelding
Moontje
HGN MT-lid
HGN MT-lid

Berichtdoor BaRus » vr 26 feb 2010 0:42

Ik wil even melden dat ik het zo goed als gevonden heb :ok:
Sefanja 1: 2-6

voor degene die het aan het opzoeken waren bedankt!
ook moontje bedankt :D
BaRus
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Moontje » vr 26 feb 2010 1:11

Ha dank je wel, heb ik inmiddels ook geheel doorgenomen, en één ding wordt m.i wel duidelijk ; iedereen zal de Heer herkennen, geen mens zal meer kunnen ontkennen als Hij terugkomt. Waakzaamheid geboden!
Jij ook bedankt en ik wens je een goede / opbouwende en fijne inleiding, succes !
Geprezen zij de Here.

Afbeelding
Moontje
HGN MT-lid
HGN MT-lid

Berichtdoor Willemien » za 27 feb 2010 19:34

Het is zorgvuldig om ook de tijden van de wederkomst van de Here Jezus in de juiste volgorde te plaatsen.
Het eerste punt op God's agenda is de opname van de Gemeente van de Heer die bestaat uit Jood en heiden en is geformeerd nadat de Joden als volk de Heer hebben afgewezen.
Daarna volgt er een periode van 40 jaar opgesplitst in 33 en 7 jaar en dan zitten we in de 70 e week van Daniël en daarom is het goed om het boekje Daniël te bestuderen.
Wellicht kom je ook je gezochte tekst tegen.
Alvorens de duizend jaar ingaan, de periode waarin satan gebonden is volgt er aan het einde van die duizend jaar belangrijke dingen die opgetekend staan in het boek Daniël.
Het punt in de tijd dat het volk Israël als natie tot geloof komt is ook belangrijk want dan spreken we pas over de wederkomst.
Dan zullen zijn voeten volgens Zacharia 14 staan op de Olijfberg.
Het tijdstip van de wegrukking van het volk verzameld na de opstanding tot heden.... staat beschreven in de Thess. brief , zij het ook heel summier.
Verder moeten we het eigenlijk van de symboliek hebben. En ik denk als eerste aan Henoch, maar later beschrijft ook het OT heel vaak via de symboliek over het wegnemen van een volk "voor Zijn Naam". Een volk met een hemelse roeping danwel bediening. In tegenstelling tot het volk Israël met haar aardse roeping en bediening reeds beloofd aan de man die verwachtte de stad met fundamenten.
Tot zover maar even.
Willemien
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Willemien » za 27 feb 2010 19:36

Moontje schreef:Ha dank je wel, heb ik inmiddels ook geheel doorgenomen, en één ding wordt m.i wel duidelijk ; iedereen zal de Heer herkennen, geen mens zal meer kunnen ontkennen als Hij terugkomt. Waakzaamheid geboden!
Jij ook bedankt en ik wens je een goede / opbouwende en fijne inleiding, succes !

Dat geldt pas voor IsrAËL de overige volkeren nadat de Gemeente is weggenomen en besef wel dat de genadetijd voorbij is op dat moment.
God is en blijft Dezelfde maar handelt niet altijd het zelfde.
Anders hoeven wij immers niet te evangeliseren.
Willemien
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Willemien » za 27 feb 2010 19:45

Maar ik zoek vooral het gedeelte waar staat dat bij de komst van Jezus dat de aarde zal beven, en vuur zal uit de aarde opkomen.
Ik zoek dus echt de gebeurtenissen die er op DAT moment gebeuren.

Als de Heer wederkomt samen met Zijn "Loon" dus Zijn Gemeente, of anders gezegd samen met Zijn Heirlegers van engelen...duizenden tot tienduizenden. Dan zal de aarde niet beven en nog lang geen vuur uit de aarde opkomen.
Zoals de aarde vergaan is in het verleden volgens de Petrusbrief ( niet bij Noach) door water...zo zal de aarde en de hemelen vergaan worden door vuur, maar dat is niet bij Zijn Wederkomst op de Olijfberg.
Als Jeruzalem verwoest wordt dan gebeurt dat direct op de dag van de Opname van de Gemeente, en hoewel iedereen deze staat in takt wil houden zal helaas en heel verdrietig alle inwoners het land moeten verlaten....het is immers een dood lichaam en dan zitten we in Mattheus 24....
Willemien
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Moontje » zo 28 feb 2010 2:00

Willemien schreef:Dat geldt pas voor IsrAËL de overige volkeren nadat de Gemeente is weggenomen en besef wel dat de genadetijd voorbij is op dat moment.

Hoe moet ik Openbaring 1 : 7 dan verstaan?

Openbaring 1 : 7 schreef:7 Zie, Hij komt met de wolken en elk oog zal Hem zien, ook zij, die Hem hebben doorstoken; en alle stammen der aarde zullen over Hem weeklagen. Ja, amen

Want als ik ook het stukje uit 1 Tessalonicenzen 4:14-18 erbij pak

1 Tessalonicenzen 4:14-18 schreef:14 Want indien wij geloven, dat Jezus gestorven en opgestaan is, zal God ook zó hen, die ontslapen zijn, door Jezus wederbrengen met Hem.
15 Want dit zeggen wij u met een woord des Heren: wij, levenden, die achterblijven tot de komst des Heren, zullen in geen geval de ontslapenen voorgaan, 16 want de Here zelf zal op een teken, bij het roepen van een aartsengel en bij het geklank ener bazuin Gods, nederdalen van de hemel, en zij, die in Christus gestorven zijn, zullen het eerst opstaan; 17 daarna zullen wij, levenden, die achterbleven, samen met hen op de wolken in een oogwenk weggevoerd worden, de Here tegemoet in de lucht, en zó zullen wij altijd met de Here wezen.
18 Vermaant elkander dus met deze woorden.

Dat hetgeen ik schreef :
Moontje schreef:en één ding wordt m.i wel duidelijk ; iedereen zal de Heer herkennen, geen mens zal meer kunnen ontkennen als Hij terugkomt.

Ook voor Israel opgaat, het zal hen imo beslist niet ontgaan wat voor ongelovelijk grote dingen gebeuren!

Ik moet ook aan de profetie van zacharia denken waar staat :
Zacharia 12 schreef:6 Te dien dage zal Ik de stamhoofden van Juda maken als een vuurbekken tussen het hout, en als een vuurfakkel tussen de garven; dan zullen zij rechts en links alle natiën in het rond verteren; en Jeruzalem zal blijven voortbestaan op zijn eigen plaats, te Jeruzalem. 7 Ook zal de HERE de tenten van Juda allereerst verlossen, opdat de trots van het huis van David en van de inwoners van Jeruzalem zich niet verheffe tegen Juda. 8 Te dien dage zal de HERE de inwoners van Jeruzalem beschutten, en wie onder hen struikelt, zal te dien dage zijn als David, en het huis van David als God, als de Engel des HEREN voor hun aangezicht. 9 Te dien dage zal Ik zoeken te verdelgen alle volken die tegen Jeruzalem oprukken.
Rouwklacht over de doorstokene
10 Ik zal over het huis van David en over de inwoners van Jeruzalem uitgieten de Geest der genade en der gebeden; zij zullen hem aanschouwen, die zij doorstoken hebben, en over hem een rouwklacht aanheffen als de rouwklacht over een enig kind, ja, zij zullen over hem bitter leed dragen als het leed om een eerstgeborene. 11 Te dien dage zal in Jeruzalem de rouwklacht groot zijn, zoals de rouwklacht van Hadadrimmon in het dal van Megiddo; 12 het land zal een rouwklacht aanheffen, alle geslachten afzonderlijk; het geslacht van het huis van David afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, het geslacht van het huis van Natan afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, 13 het geslacht van het huis van Levi afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk, het geslacht van Simi afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk; 14 alle overige geslachten, alle geslachten afzonderlijk en hun vrouwen afzonderlijk.

Kun je aangeven op basis van welke bijbelteksten je tot deze visie komt?
Geprezen zij de Here.

Afbeelding
Moontje
HGN MT-lid
HGN MT-lid

Berichtdoor Liande » di 02 maart 2010 12:37

Wat denken jullie van de opname, zou het nog jaren duren ??
Liande
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Moontje » di 02 maart 2010 21:11

Ik durf daar eerlijk gezegt geen uitspraken over te doen, immers slechts de Vader weet wanneer dat moment zal zijn. Wel denk ik er momenteel veel gebeurd van wat er in God's Woord al voorzegt is, ik denk bijv. aan de aardbevingen / Tsunami's etc waarbij vele slachtoffers vielen. Bovendien denk ik dat een groot deel van de wereldbevolking inmiddels met het evangelie bekend kan zijn. Als ik verder kijk naar de steeds grotere egoisme en het individualisme, dan zie ik voorzegde tekenen die aan de eindtijd verbonden zijn.
Geprezen zij de Here.

Afbeelding
Moontje
HGN MT-lid
HGN MT-lid

Berichtdoor Liande » do 04 maart 2010 23:05

ja Moontje, zo denk ik er ook over,
Het zouden nog weleens zware tijden kunnen gaan worden.
Maar wie dicht bij Jezus wandelt, zal zich veilig weten.
Liande
HGN lid
HGN lid

Volgende

Keer terug naar Aan de hand van de Bijbel...