Belijdenis doen

Door en met jongeren praten over waar ze tegenaan lopen in het geloof, wat ze bezighoudt, wat de ervaringen zijn van een christelijke opvoeding, enzovoort.

Moderator: Het MT

Forumregels
De HGN Huisregels zijn HIER te lezen.
HIER vindt u Visie en Doel van HGN.

Belijdenis doen

Berichtdoor Happymom » vr 05 maart 2010 16:39

Wij hebben de opdracht gekregen om in een paar zinnen op te schrijven waarom je belijdenis doet of wat belijdenis doen voor je betekent. Ik dacht dit wel neer te kunnen zetten, maar in een paar zinnen is behoorlijk lastig kom ik achter. Ik heb veel meer woorden en zinnen in m'n hoofd dan een paar zinnen. Ik heb er gewoon niet genoeg aan.
Hoe zouden jullie in een paar zinnen kunnen vertellen waarom je belijdenis hebt gedaan of gaat doen of wat het voor je betekent?

Ik heb ongeveer dit ervan gemaakt:
'Met het belijden van Gods Naam geef ik antwoord op Zijn geroep.Ik heb Christus nodig in mijn leven en wil met Hem mijn levensweg gaan.Gods Woord is de Bron van mijn leven. Ik wil bij Gods gemeente horen om samen God te bidden, loven, belijden en te danken'
Happymom
HGN lid
HGN lid

Re: Belijdenis doen

Berichtdoor Martine » vr 05 maart 2010 23:01

Dat is een prachtige belijdenis. Je hart volgen is verreweg het belangrijkste.
Er is een vermoeden dat er handen zijn
die je opvangen wanneer je springt.
Maar alleen als je springt
ervaar je die handen.
Martine
HGN lid
HGN lid

Re: Belijdenis doen

Berichtdoor Koonster » wo 07 apr 2010 21:56

Mooie tekst, zou ik doen. Mijn vriendin maakte zich voor háár belijdenis nogal zorgen om wat ze aan zou trekken, nou, randzaken natuurlijk, maar is dit dat ook? Want het gaat natuurlijk om het gebaar naar God toe.
Koonster
HGN lid
HGN lid

Keer terug naar Jongeren en geloof