Israël en daaraan gerelateerde nieuws...

Over alles wat zich op dit moment in de wereld afspeelt.

Moderator: Het MT

Forumregels
De HGN Huisregels zijn HIER te lezen.
HIER vindt u Visie en Doel van HGN.

Re: Israël en daaraan gerelateerde nieuws...

Berichtdoor Lineke » wo 10 maart 2010 13:38

Hand.4: 12 In Hem alleen is er redding, er is hier op aarde de mensen geen andere Naam gegeven waardoor we gered zullen worden. Afbeelding
Lineke
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Moontje » zo 21 maart 2010 22:43

Ik geloof inmiddels een week geleden zat ik naar een programma te kijken wat ging over het moeilijke leven van Palastijnen achter de muur. Ergens werd ik heen en weer geslingerd tussen diverse gevoelens. Enerzijds begrip voor Israëlische kant en anderzijds een vorm van boosheid over de moeiten die een Palastijn aan de Westerlijke Jordaanover beleefde om in zijn / haar dagelijkse levensbehoeften te voorzien.

Vandaag stuite ik op een artikel wat in CV Koers heeft gestaan en waarbij het achteraf nogal om propaganda bleek te gaan. De bovenstaande schets betrof in feite hetzelfde als wat je leest in dit artikel : de ravage van Sion

Hoewel CV koers het niet online plaatste deed Meta Floor die wordt omschreven als iemand die in Jeruzalem is om “verslag te doen wat de Palestijnen overkomt”. dat wel, zij was dan ook degeen die informatie aandroeg voor het artikel.

Stom toeval misschien (mensen die me kennen weten dat ik niet in toeval geloof), maar ik zocht naar recent nieuws uit Israel en wat schetst mijn verbazing. Ik vond een artikel met weerleggingen op het eerder die middag gevonden artikel, maar die ik dichtgeklikt als onbruikbaar verklaarde - als ik het antwoord lees, denk ik : Fijn dat ik gewaarschuwd werd.

Israël feiten (let op het bestaat uit 2 klikbare delen)

M.i blijkt daaruit weer eens, eens te meer hoe moeilijk het is om bij feiten te blijven. M.i moet je er al bovenop zitten wil je het echt kunnen begrijpen.
Geprezen zij de Here.
Dag aan dag draagt Hij ons; die God is ons heil

Afbeelding
Moontje
HGN MT-lid
HGN MT-lid

Berichtdoor Thea » zo 21 maart 2010 23:18

En wat zeg je hier dan van........? Tony Blair

In wat een wereld leven we toch....
De lamp op ons levenspad, verlicht alleen onze volgende stap.
Thea
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Raphael » do 22 apr 2010 14:43

Niet lang geleden was ik zelf in de Westelijke Jordaanoever.Ik heb de zg "vluchtelingenkampen" gezien.Er staan nog net geen villa's.Ook ben ik in Bethlehem geweest - achter een hele hoge muur.Het eerste waar men daar over begint is politiek vermengd met religie.Dit betrof overigens christelijke Palestijnen,een zeer hartelijk volk.Maar de moslim-Palestijnen kijken je de straat uit,lopen met een grote boog om je heen.En vanuit die hoek kwam/komt het gevaar.Een aantal moslims wil aanslagen plegen en verpest het voor de christenen,misschien wat zwart/wit geformuleerd,maar daar komt het toch echt op neer.Logisch dat Israel maatregelen treft om de controle te houden.Om die reden moet iedereen dan achter een muur leven.
Raphael
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Bonjour » do 22 apr 2010 15:47

Tja, zo logisch.
Waarom zouden ze die aanslagen toch willen plegen?
-- Pas op: Mijn berichten kunnen inhoud bevatten, die niet-christelijk is. --
Meten is weten, gokken is dokken, gissen is missen, vertrouwen is berouwen.
Observeren is controleren.
Bonjour
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Raphael » do 22 apr 2010 16:22

Zouden ze die aanslagen willen plegen om land te verkrijgen wat ze zelf aan Israelieten hebben verkocht,terwijl ze het nota bene zelf eeuwen geleden van Israelieten hebben afgenomen?
Raphael
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Bonjour » do 22 apr 2010 16:28

Zouden ze allemaal al hun land hebben verkocht?

We hebben het hier al eerder over gehad.
Zie hier>>
Bonjour
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Moontje » do 22 apr 2010 17:00

Gen 22 ; de berg Moria

Mijn gedachtengang :

Moria toplokatie

2 Kron 3 : 1 schreef:1 Toen begon Salomo met de bouw van de tempel te Jeruzalem op de berg Moria, waar de HERE aan zijn vader David verschenen was; op de plaats die David daarvoor had bestemd, op de dorsvloer van de Jebusiet Ornan.

Moria betekent ; Voorzien zal de HERE

Gen 22 : 14 schreef:14 En Abraham noemde die plaats: De HERE zal erin voorzien; waarom nog heden gezegd wordt: Op de berg des HEREN zal erin voorzien worden.

De tempelberg is Moria en Moria is het gebergte des HEREN.

Golgotha ligt op het gebergte Moria : "Waar is het Lam ten slachtoffer" (Gen 22 : 14)
29 De volgende dag zag hij Jezus tot zich komen en zeide: Zie, het lam Gods, dat de zonde der wereld wegneemt. 30 Deze is het, van wie ik zeide: Na mij komt een man, die vóór mij geweest is, want Hij was eer dan ik.(Joh 1 : 29)

Verder de profetie uit Jeremia 4 die m.i een grote rol speelt :

Jeremia 4 schreef:16 Bericht aan de volken, zie, meldt aan Jeruzalem: Belegeraars komen uit een ver land en heffen tegen de steden van Juda hun krijgskreet aan. 17 Als akkerhoeders omringen zij het van alle kanten, want het is tegen Mij wederspannig geweest, luidt het woord des HEREN. 18 Uw handel en wandel heeft u dit berokkend, dat komt van uw boosheid; voorwaar, bitter is het, ja, het raakt u in het hart.
19 O mijn binnenste, mijn binnenste! Ik moet ineenkrimpen. O wanden mijns harten! Mijn hart jaagt in mij, ik kan niet zwijgen; want bazuingeschal hoor ik, strijdrumoer! 20 Slag na slag wordt gemeld, ja, het gehele land is verwoest; onverhoeds zijn mijn tenten verwoest, in een oogwenk mijn tentkleden. 21 Hoelang moet ik het signaal zien, het bazuingeschal horen? 22 Want onverstandig is mijn volk, Mij kennen zij niet; dwaze kinderen zijn het, en inzicht hebben zij niet; wijs zijn zij om kwaad te doen, maar van goed doen weten zij niet.
23 Ik zag de aarde, en zie, zij was woest en ledig; ik zag naar de hemel, en zijn licht was er niet. 24 Ik zag de bergen, en zie, zij beefden, en alle heuvelen schudden. 25 Ik zag, en zie, er was geen mens, en al het gevogelte des hemels was weggevlogen. 26 Ik zag, en zie, de gaarde was woestijn, en al zijn steden waren in puin gestort, voor de HERE, voor zijn brandende toorn. 27 Want zo zegt de HERE: Een woestenij zal het ganse land worden, al zal Ik niet voorgoed afrekenen; 28 hierom zal de aarde treuren, en de hemel boven rouw dragen, omdat Ik het gesproken en besloten heb, en er geen berouw van heb en er niet van zal terugkomen. 29 Voor het rumoer van ruiter en boogschutter is het gehele land op de vlucht; zij zijn gegaan in de kreupelbossen en geklommen op de rotsen; elke stad is verlaten, er is niemand meer, die erin woont.
Geprezen zij de Here.

Afbeelding
Moontje
HGN MT-lid
HGN MT-lid

Berichtdoor Raphael » do 22 apr 2010 19:56

Bonjour schreef:Zouden ze allemaal al hun land hebben verkocht?

We hebben het hier al eerder over gehad.
Zie hier>>

Het land van de Hebreeen werd verkocht aan de Hebreeen.Het land was en is niet van moslims.Dat staat zelfs in de Koran.
Maar we nemen de Bijbel als uitgangspunt,daar zijn we het met z'n allen op dit forum over eens-staat er niet geschreven dat Israel het land van de kinderen van Israel is? ;)
Raphael
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Bonjour » do 22 apr 2010 20:53

Tja, als je alles via de Bijbel gaat bekijken snap ik dat jij niet begrijpt waarom een Palestijn een aanslag pleegt.
Bonjour
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Moontje » do 22 apr 2010 21:18

Juist vanuit de bijbel is te begrijpen waarom de palestijn dit doet. Er gebeurt nl niets zonder dat het al voorzegt is. Luisterden we maar eens wat meer naar wat God's Woord er over te zeggen heeft.
2 Tessalonicenzen 2

Uiteindelijk zal het zo zij dat de profetie door Jesaja gesproken uir zal komen, m.i zijn we hard op weg.

Jesaja 2 schreef: Het woord, dat Jesaja, de zoon van Amoz, aanschouwd heeft over Juda en Jeruzalem.
2 En het zal geschieden in het laatste der dagen: dan zal de berg van het huis des HEREN vaststaan als de hoogste der bergen, en hij zal verheven zijn boven de heuvelen. En alle volkeren zullen derwaarts heenstromen 3 en vele natiën zullen optrekken en zeggen: Komt, laten wij opgaan naar de berg des HEREN, naar het huis van de God Jakobs, opdat Hij ons lere aangaande zijn wegen en opdat wij zijn paden bewandelen. Want uit Sion zal de wet uitgaan en des HEREN woord uit Jeruzalem. 4 En Hij zal richten tussen volk en volk en rechtspreken over machtige natiën. Dan zullen zij hun zwaarden tot ploegscharen omsmeden en hun speren tot snoeimessen; geen volk zal tegen een ander volk het zwaard opheffen, en zij zullen de oorlog niet meer leren. 5 Huis van Jakob, komt, laten wij wandelen in het licht des HEREN
Geprezen zij de Here.

Afbeelding
Moontje
HGN MT-lid
HGN MT-lid

Berichtdoor Bonjour » do 22 apr 2010 21:31

Juist. vanuit de Bijbel denk jij dus te weten wat er aan de hand is, maar ik denk dat het veel simpeler is. De Palestijn wil een toekomst voor zichzelf, of als dat niet meer kan, voor zijn familie. Want de kunst is om je in de ander te verplaatsen.
Bonjour
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Raphael » do 22 apr 2010 21:39

Bonjour schreef:Tja, als je alles via de Bijbel gaat bekijken snap ik dat jij niet begrijpt waarom een Palestijn een aanslag pleegt.

Ik begrijp heel goed waarom een islamitische Palestijn een aanslag pleegt.(Geen voorbarige conclusies trekken he Bonjour.)
Maar je laat wel blijken dat je eigenlijk niet weet wat een "Palestijn"is.
;)
Raphael
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Bonjour » do 22 apr 2010 21:47

Oh sorry als ik je niet in 8 inzendingen volledig doorgrond.
Bonjour
HGN lid
HGN lid

Berichtdoor Kena » do 22 apr 2010 22:46

Ik snap niet dat jij met mensen discussieert die ooggetuigen zijn. Je bent nog nooit op vliegveld Ben Goerion geland, laat staan dat je iets van de politieke situatie een fractie snapt. Je kan het pas werkelijk snappen als je daar verschillende keren en regelmatig bent.

Overigens ben ik net terug en mijn koffers zijn al voor een deel gepakt want ik vertrek binnenkort weer.
Kena™

G'd bestaat is geen wetenschappelijke stelling omdat zij niet voor weerlegging van het tegendeel vatbaar is...
Wetenschap houdt zich bezig met hoe de wereld werkt.
Religie spreekt over waarom de wereld zo werkt.
Religie uit onwetendheid afwijzen is niet beter dan wetenschap uit onwetendheid afwijzen.
Wetenschappers... in feite zijn zij op zoek naar... de Ejn-Sof (B"H).
Kena
HGN lid
HGN lid

VorigeVolgende

Keer terug naar Nieuws, actualiteiten en politiek